Το "κλωτοσκούφι" της Αλίκης στον Πειραιά (1960)


Του Στέφανου Μίλεση

Η Αλίκη Βουγιουκλάκη, για τις ανάγκες της ταινίας "Κλωτσοσκούφι", τον Δεκέμβριο του 1959 εισέρχεται, στον Πειραιά όρθια στο καλάθι μιας μηχανής. Περνά κατά μήκος της ακτής με τα πολλά πλοία ως φόντο πίσω της και αποβιβάζεται μπροστά από τη ναυτιλιακή εταιρεία, όπου ήταν και ο τελικός της προορισμός. 



Σε αυτό το εφοπλιστικό γραφείο, σύμφωνα με το σενάριο της ταινίας, είχε εναποθέσει τις ελπίδες της για μετανάστευση στην Αυστραλία, όπως το ίδιο έκαναν άλλωστε και χιλιάδες άλλες Έλληνες τις δεκαετίες του '50 και '60. Αφού λοιπόν κοντοστέκεται έξω, θαυμάζει στη βιτρίνα της εταιρείας ένα πλοίο μινιατούρα και αμέσως αποφασίζει να εισέλθει. 



Αυτή η είσοδος στην εταιρεία όμως, στην πραγματικότητα δεν γίνεται σε κάποιο γραφείο που δέσποζε με την παρουσία του τότε στον Πειραιά, αλλά στο στούντιο της "Φίνος Φιλμ" στις Τρεις Γέφυρες. Στο στούντιο θα γύριζε όλες εκείνες τις στιγμές των διαλόγων με τον "εφοπλιστή" Αλέκο Αλεξανδράκη. Είχε μπει ο Ιανουάριος του 1960 και τα γυρίσματα έπρεπε να τελειώνουν καθώς είχε προγραμματιστεί η ταινία το αργότερο το Μάρτιο του 1960 να βγει στις αίθουσες. 

Το ντεκόρ που έχει στηθεί, παρουσιάζει ένα εφοπλιστικό γραφείο, όμοιο με εκείνα που κατά δεκάδες υπήρχαν τότε στον Πειραιά. Το "κλωτσοσκούφι" μπαίνει στο γραφείο, ξαναβλέπει πάλι, άλλο ένα πλοίο σε μικρογραφία, σφυρίζει με θαυμασμό και τότε την υποδέχεται ο υπάλληλος του γραφείου που υποδύεται ο ηθοποιός Βελισσάριος Κοντογιάννης

Τότε την υποδέχεται ο υπάλληλος του γραφείου που υποδύεται ο ηθοποιός Βελισσάριος Κοντογιάννης


- Τον κύριο Βαγγέλη παρακαλώ (Βαγγέλης ήταν ο "εφοπλιστής" Α. Αλεξανδράκης).
- Τον ίδιο τον κύριο Βαγγέλη;
- Μάλιστα τον ίδιο...
- Τι τον θέλετε;
- Έχω να του δώσω ένα γράμμα. Πού το έχω μωρέ; Α, να το... 

Και η Αλίκη το βγάζει από τον κόρφο της.

Η σκηνή αυτή επαναλαμβάνεται τουλάχιστον δέκα φορές ανεπιτυχώς. 
Ξαφνικά η Αλίκη, μετά τη δέκατη φορά γυρίζει και λέει στο Ντίνο Δημόπουλο
-Φεύγω, έχω μια δουλειά που δεν σηκώνει αναβολή...

Ήταν γνωστό στον Δημόπουλο πως παρά τις αντιρρήσεις του, όταν η Βουγιουκλάκη έλεγε πως θα φύγει τίποτα δεν μπορούσε να την σταματήσει. 

Κι αυτό καθώς η Αλίκη είχε την ίδια ώρα προγραμματίσει συνέντευξη για λογαριασμό της εφημερίδας "Αθηναϊκή" στην Πάρνηθα, χωρίς να το αναφέρει στον Δημόπουλο, γιατί γνώριζε εκ των προτέρων πως θα αρνηθεί. 
Ωστόσο ο Δημόπουλος έκανε πως δεν άκουσε μήπως και γλυτώσει άλλη μια χρονοβόρα αναβολή
- Έτοιμοι "γυρίζουμε" φώναξε! Αλίκη μόνο μια προσπάθεια ακόμη...

Η Αλίκη σαν μικρό παιδί που την έχουν μαλώσει επαναλαμβάνει τα ίδια λόγια για ενδέκατη φορά! Μια προσπάθεια ακόμη... 
Σφυρίζει μπροστά στη μικρογραφία του καραβιού:
- Τον κύριο Βαγγέλη παρακαλώ 
και ψάχνει τον κόρφο της για την επιστολή. Τότε ένα αεροπλάνο που περνά πάνω από το στούντιο καλύπτει με το βόμβο του το "γύρισμα".

Ο Ιταλός οπερατέρ που έχει καταλάβει ότι η Αλίκη δεν πρόκειται να επαναλάβει ούτε για μισή φορά το γύρισμα, είναι σίγουρος πως η Αλίκη θα φύγει. Αρχίζει λοιπόν να της φωνάζει:
 - Τσάο Τσάο Μπαμπίνα...Τσάο Μπαμπίνα 

Η Αλίκη τότε του γνέφει χαρούμενη για τη νίκη της, φεύγει από το στούντιο και βγαίνει τρέχοντας για τη Πάρνηθα. Μάλιστα παίρνει και το αυτοκίνητο της "Φίνος" για να πάει γρήγορα, ενώ στη διαδρομή παίρνει και τον δημοσιογράφο της "Αθηναϊκής" Γ. Μαλλούχο με τον οποίο έχει κανονίσει τη συνέντευξη.  


Η Αλίκη Βουγιουκλάκη οδηγεί το αυτοκίνητο της "Φίνος" έχοντας δίπλα της τον δημοσιογράφο της "Αθηναϊκής" Γ. Μαλλούχο. 

Μαζί πηγαίνουν στη Πάρνηθα για τις ανάγκες της συνέντευξης όπου μεταξύ άλλων προέβλεπε και φωτογραφίες της Αλίκης στο βουνό.


Όταν θα επιστρέψει από εκείνη τη ξαφνική εκδρομή της Πάρνηθας για τις ανάγκες της συνέντευξης, τα γυρίσματα θα πάρουν ξανά τον κανονικό τους ρυθμό, την επόμενη όμως ημέρα. 

Ανάμεσα στα γυρίσματα λοιπόν, των σκηνών στα γραφεία της ναυτιλιακής εταιρείας του Πειραιά, μεσολαβεί μια ξαφνική εκδρομή στα χιόνια της Πάρνηθας, την οποία φυσικά οι θεατές δεν θα μπορούσαν να καταλάβουν. Το περιστατικό αυτό "Πειραιά - Πάρνηθα" διασώθηκε από τον ίδιο τον δημοσιογράφο της "Αθηναϊκής" Γ. Μαλλούχο, όπως περιγράφεται στην φύλλο της 11ης Ιανουαρίου του 1960.  





Ανάμεσα στα γυρίσματα στον Πειραιά η Αλίκη Βουγιουκλάκη προσκλήθηκε να εμφανιστεί σε έναν νέο κινηματογράφο που τότε είχε ανοίξει στον Πειραιά. Ο κινηματογράφος αυτός λεγόταν "Δελφοί" και είχε ανοίξει στη Νέα Καλλίπολη στον Πειραιά από τον Νοέμβριο του 1959. Μαζί με τους "Δελφούς" είχε ξεκινήσει τη λειτουργία του κι ένας ακόμα κινηματογράφος στον Πειραιά με την επωνυμία "Τερψιθέα" στους ομώνυμους κήπους. Η Αλίκη Βουγιουκλάκη δέχθηκε την πρόσκληση για μια και μόνο εμφάνιση στους "Δελφούς" όπου θα παιζόταν σε ειδική προβολή η ταινία "Το ξύλο βγήκε από τον Παράδεισο". Η προβολή με την επίσκεψη της Βουγιουκλάκη ορίστηκε να γίνει στις 11 Ιανουαρίου 1960, βράδυ Δευτέρας

Ο κινηματογράφος "Δελφοί" στη Νέα Καλλίπολη Πειραιά ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Νοέμβριο του 1959


Συγκεντρώθηκε πολύς κόσμος έξω από το νέο κινηματογράφο και το γεγονός αυτό αποτέλεσε μάλλον ένα από τα σπουδαιότερα που έλαβαν χώρα στην πολυετή λειτουργία του εν λόγω συνοικιακού κινηματογράφου. Ο κόσμος έσπευσε για να δει από κοντά την πρωταγωνίστρια Αλίκη Βουγιουκλάκη και χρειάστηκε η παρέμβαση της αστυνομίας για να αποκατασταθεί η τάξη. Η Βουγιουκλάκη έφτασε στις 20.30 το βράδυ και έμεινε συγκινημένη από την έκφραση αγάπης του κόσμου προς το πρόσωπό της. Γεγονός πάντως ήταν ότι όταν επισκέφθηκε τον κινηματογράφο "Δελφοί", βρισκόταν σε μεγάλη πίεση εξαιτίας των γυρισμάτων της ταινίας "Κλωτσοσκούφι".  

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

"Πειραϊκές ιστορίες του Μεσοπολέμου"