Η Εβδομήντα μέτρων εξέδρα Νέου Φαλήρου |
του Στέφανου Μίλεση
Μάλιστα το τεχνικό αυτό έργο το είχε αναλάβει η γνωστή εταιρεία " Ήφαιστος " των Τζων Μακ Δούαλ και Βαρβούρ.
Κάτοικοι της περιοχής του Νέου Φαλήρου, ευχαριστημένοι με το έργο αυτό, πίστευαν ότι είχε κατασκευαστεί "δια λόγους περιπάτου και αναψυχής", άλλοι πίστευαν ότι χρησίμευε ως αποβάθρα πλοίων, αφού από την κατασκευή της και μετά, δεν ήταν λίγες οι φορές που ιστορικές στιγμές ταυτίστηκαν με την άφιξη ή την αναχώρηση Βασιλέων, Πρωθυπουργών και Προέδρων σε αυτήν ακριβώς την προβλήτα. Κορυφαία στιγμή η άφιξη του Βασιλιά Κωνσταντίνου το 1913 μετά το πέρας των νικηφόρων Βαλκανικών Πολέμων.
Η μακρόστενη αυτή εξέδρα θα εμπλουτισθεί μάλιστα εκατέρωθεν και από μπανιέρες (λουτρά) ανδρών και γυναικών προσδίδοντας ιδιαίτερο ύψος στην κατασκευή αφού κατά μήκος υπήρχαν περίτεχνα παγκάκια. Η όλη κατασκευή τελείωνε υπερυψωμένη για να βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με τις κουπαστές των πλοίων, ενώ η μακρόστενη πλατφόρμα στο τέλος της δημιουργούσε "Τ" για την διευκόλυνση της επιβίβασης - αποβίβασης.
Η Εξέδρα του Νέου Φαλήρου που κατασκευάστηκε για σκοπούς ανταγωνισμού αλλά η τύχη ήθελε να την ταυτίσει με κορυφαίες Εθνικές στιγμές |
Η εξέδρα μήκους 70 περίπου μέτρων ήταν πραγματικότητα. Φυσικά το έργο αυτό εντάχθηκε στο σύνολο των έργων που πραγματοποιούνταν τότε, όπως ανοικοδομήσεις κατοικιών (διέθετε την τεχνική εταιρεία "Νέο Φάληρο" που έδωσε το όνομα σε ολόκληρη την περιοχή που μέχρι τότε λέγονταν "Μάνδρα του Χαϊμαντά" ή απλά Φάληρο), κατασκευές ξενοδοχείων, Θαλασσίων λουτρών και Ζωολογικού Κήπου, Λούνα-Παρκ και Μουσικών Περιπτέρων με σκοπό την μετακίνηση κόσμου προς την περιοχή αυτή και την κοπή εισιτηρίων στον σιδηρόδρομο. Με όλα αυτά η κατασκευή της εξέδρα φάνηκε φυσιολογική, καλύπτοντας έτσι τον σκοπό για τον οποίο κατασκευάστηκε.
1 σχόλιο:
ΕΥΓΕ για το εξαιρετο αρθρο σας.
Δημοσίευση σχολίου